Friday, April 13, 2012

Tahniah...Raikan Kejayaanmu

Assalamualaikum...
Masih belum terlambat untuk mengucapkan TAHNIAH kepada semua warga SMRAJ terutama kepada GURU dan PELAJAR yang terlibat menjayakan MTAQ baru2 ini...kepada yang berjaya, raikan kejayaan anda dengan riangnya sambil mencari formula mengekalkan kemenangan dan meningkatkan prestasi kejayaan. Kepada yang menangguhkan kemenangan pada tahun2 akan datang, teruskan berusaha utk berjaya krn kejayaan tidak akan tercapai dgn hanya merenung bulan dan bintang tanpa perlu mengerah keringat yang ada..penuh takzimnya aku ucapkan penghargaan kpd semua teman seperjuangan serta anak2ku yg sentiasa dipaksa bekerja utk meraih kejayaan tu...(ayat paksa tu..nmpk jahat ek..ngeh3)

Tahun 2012, alhamdulillah, Allah beri ruang pd sekolah kami untuk berada pada garis kedudukan berperingkat utk dilihat dan dikenali oleh warga Jempol Jelebu, terutama utk perhatian KPM, BPI dan seangkatan dgnnya...perlu membuktikan bahawa SABK juga mampu berada sama taraf dgn sklh yg lebih lama bertapak..bermula dgn tpt ke-3 dlm bola tampar, bomba, MTAQ, Bola Sepak, Takraw..erm apa lg yg tertinggal ek..(smpi anak2 didik aku siap sebut la thn ni, asal masuk jek no. 3, xde no lain..hehe)...tak pe la, setiap kejayaan bermula dr bawah, kerana mengekalkan kejayaan lg susah dr mengejarnya anak2ku...and latest congratz to coral speaking versi BM( aku x reti nyebutnya dlm BM..sowi siti hainani)coz dpt number 2, blkg SBPI...gud try..ehhehe



Ok, persepsi yg perlu diubah oleh semua org skang adlh, tak perlu malu pd sklh kecil kite, krn sklh kecil ni, akn melahirkn insan berjiwa besar suatu hari nnt...cuma perlukn masa utk perubahan yg ketara...jika dulu aku masuk kesini, aku kerap bandingkn, sklh aku dgn sklh ni, 200% berbeza sgt, tapi berfikir secara positifnya skrg Teknik aku dah berusia 43 tahun, penuh dgn sejarah dan tradisi yg kalau dibukukan mungkin perpuluh2 jilid jadinya...SMRAJ versi baru, baru berusia 4 thn, so jgn bandingkn yer sayangg...motivasi diri utk berjaya kt sini sbnrnya...hehehe

Aku yakin, insyaAllah suatu hari, tradisi anak2 disini akan sama dan jadi terbaek spt yg kami para guru impikan...cuma perlukn MASA dan bimbingan yg berterusan..bukan merendah2kan mereka sentiasa....insyaAllah, cuba la...

Cukup utk skul, tahniah utk sahabat baik yg amat aku sayang nun di Selatan sana, di KL juga, termasuk Kelantan...ehhehe hanya kamo yg tau knapa ucapan ni aku tujukan...cewahhhh xleh disclose di sini....heheeee cuma ada dilaog2 lucu yg slalu buat aku tersenyum if aku teringat perbualan terakhir ngan makcik lot nih...ulpssss jgn bgtau datin lina ngn yuha ek..mau kena tebas aku nnt..hahah



Ermm sgt mengantuk baru setelkan soklan akaun paper 2 aku...ready awal coz nx month aku sgt bz dgn hal diri sendiri...Moga Allah permudahkan apa yg tertangguh sekian lama ini, setiap saat dan solat doaku padaNya tidak pernah berubah, dan semoga perjuangan ini berakhir dgn kejayaan dan senyuman berpanjangan slps ini, bantu aku Ya Allah..Aminn

Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya.

-Albert Camus-

No comments: