Wednesday, March 21, 2012

Congratzzzz

Assalamualaikum and camat malammm...mlm ni juz lepak umah rehatkan diri yg penat, sambil siapkan sistem penarafan sekolah ni haaa...tp sbnrnya tgh tunggu sambungan detc. conan ni, nk tau sape bunuh mamat polis ning haa...kuikuikui sambil tu aku siapknn kije dan carik info pasal PNB coz early april nih aku nk hntr budak tuk quiz PNB....



Ermmm debaran kt hati aku dh berakhir hari nihh...if tak duk berdebor jek jantung nih, psl anak2 sulung kitowang ni la..nway congratzz utk sumer skali form 5IB 2011 atas kejayaan korg dlm spm nihh, semoga berjaya dunia dan akhirat menjadi hambaNya yg berguna..spesel congratz of kos la pada cikgu cikginya...heheh TAHNIAHHH...sepanjang hari ngajar math ai nih tak tentu arah rasanya...mcm tgh jatuh cinta lak hati aku nih berdebar sepanjang masa..hahah padahal nerbes nk tau result perdagangan aku, aper citer gamaknya...apa pun lulus 100% ngan 7 org A tu pun aku dh bersyukur, coz masuk ke SMRAJ tanpa pengalaman mengajar cuma dtg dgn berlagaknya dgn pengalaman as auditor sahaja...poyosss cikgu hanim ni dulu...tu kata Fuad pd aku..."cikgu ni berlagak bagus" hahahha nway sy terima kata2 awk tu Fuad, coz sy mmg terbaekk...ehhe...tgk berlagak lg..Ya Allah Faridahanim, dh janji nk sempoi2 jek kan..

Kebahagiaan sbg seorg guru adlh melihat anak2 didik dia tersenyum berjaya dlm apa jua yg mereka buat...tu kot yg aku rasa td, smpi kuar air mata aku masa tgk result...tu br ank murid, lum anak sendirik lg...ulps anak sendiri?? aiyoookkk biler lak tu...hahah...tp apa yg aku rasa td satu kepuasan yg aku xleh ucap ngan kata2 pun...kepuasan as auditor and accountan dulu apa lak ek? ehhehe bila tgk client senyum tgk account? dh tentu2 la tidak...jeng3, bahagia bila dpt payment dan jalan2 satu mesia dn kenal ramai org, dan segala yg berkaitan dgn duit shj...beza kan?? yup tp aku bahagia dgn dunia yg aku pilih skang..tu jek...maybe aku dh penat dgn dunia org kaya yg hipokrit dh kot...haha, lg seronok berada dgn anak2 yg masih polos lg, yg tak pernah menipu ttg perasaan mereka (ulpsss form 1 jek la, yg dh besor tu, kengkadang berlakon lebey maaaa)...apa ckp cenggini nihh...aku tak pernh menyesal mnjadi auditor dan accountan coz itu minat aku, cita2 aku, di situ aku mengenal byk perkara dn segalanya, sbb tu aku masih part time dgn account, tak mau tinggalkan diaaaaa....if anak murid aku perasan, aku lg semangat ajor akaun dr perdagangan wpun time class account tu, masa matahari atas kepala dan suara aku pun dh kuar tanak kuar jek...toink

so plz la kpm, aku nk blajo nihh...aku nk jejak balik teknik kuantan suatu hari nnt, as a teacher ganti miss yeo..alamakkk bley ke? insyaAllah, tp mungkin tak sehebat master sifu gua tu dlm account, tengkiu cikgu, coz jadikan sy sebaik ini dlm acc dan berjaya gagalkan aku dr tukar course ke civil engineering 12 taon dulu.....hehehe if tak aku tak jd acctnt kan, jd engineer la maybe....toink3,




terima kasih SMRAJ kerana jadikan aku sentiasa sayang utk tinggalkan dunia pendidikan dan tetap mahu kekal menjadi GURU, kerana di sini permulaan utk aku menjadi yg terbaek di kuantan nnt..(whoaaa...berangan tak agak2 ek)...Teknik!!! tunggu aku, aku rindu nk berada dlm angin sepoi2 teluk cempedak, duduk bwh kesejukan dan kedinginan bukit pelindung dan segalanya di sana...knp kuantan? coz teknik peerdagangan tak by, JB, Penang, Kuantan alwiz the best, so better aku duk di negeri sendiri kan...ehhehe..

ok conan dh start....adiossssss

No comments: