Monday, March 5, 2012

~~NOTIN~~

camat malamm..ngeh3 nmpk sgt aku tak byk kije ek ai nih...padahal ada sebakul paper test stdnt aku yg idok lg kome ni menandanya...baru jek siapkan skema jwpn...randomly selected paper account tadi, then terus takde mood nak tanda...apa reasonnya ckgu hanim? tidak lain adlh jwpn korg tak meransang minda ckgu nk tanda....KECIWA WAWAWAWAWA...



Makanya ckgu skang melayan cite detective conan sajer...cartoon paling aku minat dari dulu, smpi pernah la sorg hamba Allah ni tegur, udah2 la nengok cartoon tu, dh blh jadik mak org pun...hahaha, tapi aku ttp xmampu nk ubah habit yg satu ni, sama mcm aku xleh nk tolak baca buku if aku nmpk buku enid blyton, hardy boyz dan salma series..sanggup aku lupakan waktu makan ngan tido aku semata2 nk abeskan story tu...cuma aku dh xde collection utk sume buku2 tu, ai tu kat umah ada lagi, tapi bila dh pack brg dlm kotak, carik2 blk, mana lak koleksi aku tu...huwaaaaa dh ilanggggg..tidakkk...ai tu carik kat kedai buku pun dh xde cite2 tu..hukhukhuk...puan norazean mahmod, sila lah carik buku2 tu utk library SMRAJ tu, maka i la org pertama yg akan melanggan buku kamo..hehehhe

member prnh tanye, nape still minat baca buku zaman kanak2 tu...jwpn aku simple jek..aku rasa jadik budak2 bila berada pada situasi buku tu...kerja yg berat boleh relaks kan otak aku bila aku baca sume tu....aku akn duduk sekali dlm situasi lima sekawan bila membaca enid blyton, lepak sama2 dgn salma, zarina dan mei ling bila baca siri salma dan join sekali kelasakan anak2 hadi bila membaca hardy boyz series...itu lah dunia aku seawal usia 10 taon dulu...tiap kali ada jual buku kt skolah, aku heret abah aku dtg situ semata2 nk suh dia beli buku..wat la muka sedih ket bila tak dpt....hahhah poyos dulu..tapi bila dh kije ni aku dh blh beli sendirik, tp masaelah nyer pulak...koleksi buku tu udah tidok ade lagi....alololo tensi makcik...



sama la mcm bila aku tgk cite conan nihh....nak perasan muda selalu....kuang3 selain tgk shinichi kudo yg cute nihh...ehheh...ok la pakcik kogoru maori ni pun konon2 nya dh setelkan masalah kotak muzik ni, so kite cnue kul 11.30 nnt...tapi rasanya nk kena tido dah nihh...esok pagi2 nak kena gerak ke KL, moga Allah mudahkan perjalanan dan urusan ckgu nakal nih esok...sangat mendoakan yg terbaik..bantu la aku Ya Allah..Amin

"Saat kita menangis sambil berkata "Mengapa Allah membiarkan persoalan ini menimpaku?" Katakan lah kpd diri "Lrn Allah Maha tahu bahawa aku akn tumbuh menjadi org yg kuat"

Bila kita mengeluh sambil berkata " Mengapa persoalan tidak henti2 menghampiriku?" katakan lah pada diri "krn Allah sedang mendidik aku dgn cara itu. Bertahan lah, dan tunggulah saat dtgnya pertolongan Allah"


Maka aku bermohon perkara terbaik utk aku esok..Bantulah aku Ya Rabb

No comments: