Sunday, October 28, 2012

Salam Aidiladha

Assalamualaikum..selamat pagi...whoa banyak masa terluang ek..hahha takde la...nk key in PBS students tapinya macam biasa la, sistem down la, under construction la, itu la, ini la, byk lagi la alasannya..

Ermm...mood masih marah lagi, pagi2 datang sekolah dengan perasaan yang sangat sempurna, cewahhhh yelah, aku kuar dengan senyuman, raing ria nak sambut korban kat sekolah, insyaAllah dan Alhamdulillah, Allah masih lagi memberi peluang untuk menjalani ibadah korban tahun ini....moga2 tahun seterusnya sentiasa diberi peluang olehNya lagi..Semoga sentiasa dimurahkan rezeki lagi saban tahun sehingga ke akhir hayatku kelak.Aminn...tapi sampai sekolah, hormon marah pulak yg tersampuk saat kaki menjejak bilik guru...owh malas nk meningkatkan hormon badan sendiri coz masih panas lagi, tapi please la lps ni bertanya dahulu before tolong buat keputusan utk aku...

So tutup buku tentang marahh....kacau mood gua sajer
Lakaran kehidupan kita memang indah. Di penuhi dengan rencah dan pelbagai perasa...kadang2 rasa madu, tiba2 rasa oren, kejap2 rasa peria, tup2 rasa air laut pulak yang ada...ada masa rasa tapai basi pun nk singgah menjengah...apa pun itu lah realiti seharian kita....andai kita pandai mengolah dan mencipta resepi terbaik, maka sedaplah makanan kita bersama2 perencah tadi....maka indahlah kehidupan bersama setiap peristiwa yang datang bersama kita..yeahh itulah hakikat sebuah kehidupan setiap hambaNya di muka bumi ini....orang kata perjalanan setiap hari kita adalah ilmu yang tak mampu kita beli dengan wang ringgit....agree, sangat setuju...aku? Sama ada perjalanan ketawa penuh keriangan dan tangisan air mata kedukaan, semuanya pernah menghiasi kanvas kehidupanku....Alhamdulillah walaupun pernah jatuh, masih mampu bangun mencorakkan semula dengan warna-warna indah supaya kanvas tidak tercalit sebarang titik hitam lagi....Pernah di atas meraih segala macam keinginan yang tercapai dalam mimpi, tapi tetap cuba bertahan agar tiada leraian yang jatuh menghempas bumi...Alhamdulillah roda kehidupanku berputar sempurna, normal seperti hambaNya yang lain....toink3 maka wujudlah aku yang sederhana hari ini...ulpsss titipan utk seorang teman, "hanim kamu dh tak marah2 lg, angin puting beliung dia dh xde"...tp sesekali ketegasan ku tetap ada dlm diri....ngeh3....perasannnn
 Alamakk..lupa, Salam Aidiladha untuk semuanya...Semoga  mendapat keberkatan dari Ilahi untuk pengorbanan yang kita berikan walau dalam apa jua bentuk sekalipun....Owhh hari Khamis pulang ke kg, dengan niat yg agak serong sedikit....Orang ada kat, eh bukan org, Allah dh bagitau, jika niat kita tak baik, maka itulah yg kita akan dapat ka..hahhhha...niat di hati pada pagi Khamis yg hening itu adalah, aku nk balik kg lewat ket sebab malas nak bako lemang ngan wat rendang....huwaaaa mmg jahat bebenor kan...tgh drive dh terbayang, sampai umah kang blh la aku mkn lemang panas ngan rendang..ermmm sedapnyaaaaaa.....tapi sebab niat niat kt hati dh tak baek kan, Allah balas terus...smpi umah jer..alooo apsal takde bau rendang punnnn....tgk dapur baru nk pasang tungku...huwaaaa kena masak jugak la gamaknya....balasan tuhan betul...hehehe tahun ni mkn dengan jayanya...makan, makan dan makan....macam mana tak tembam kn...balik lipis lak, makan lagi, meriah la pulak raya kali nih...sume orang ada..yer la, mak lang buat aqiqah budak kecik tembam dua orang tu....muah muah muahhhhhhh baru sehari dah windu dorang...

Dahh abes cuti ghaya....macam itik pulang petang dia melenggang saje nk balik bahau...tp sejak tak duk kl nih, takde la lagi aku nak berdondang sayang dlm kete sorang2 membebel sebab jammed....aku melawan arus jer smlm...tapi pinggang ni ha mcm nk patah la plak drive dr lipis to bahau, penat bebenor...penuh ngan daging pelbagai perasa gamaknya.... nk laju x boleh sbb kete banyak plak smlm, at least blh la lg nk tekan 80 tu, klu ke kl, baik jalan kaki, sampai dulu dari naik kete...kuang kuang kuangg....keshiannnnnn....so balance sekolah dua minggu nih...bkn dapat santai sgt pun...lusa melepak di port dickson tiga hari, course PBS la sangattttttt......membebel camne pun, aku buat jugak kije haku... tapi marah pagi tadi, aku tanak ikuttttt, aku nk dia tukar gakkkkk....if tak tragedi serangan last year akan berlaku lagik la....wakakkaka pedulik kan laaaaa, asek jaga hati orang lain jer kan....penat kadang2...dtg angin sepoi2 aku ni karang, kuar asap naga terus....so tlg kpd sesiapa yg berkenaan...aku dh consider banyak nihhhh...so faham2 sudaaa

Dan dua minggu lagi bermula la kehidupanku sebagai seorang pelajar semulaaaa....tgh imagine, akan tertidur dlm class ke bila lecturer kat dpn, or tangan laju menari-nari merakam sesuatu, atauuuuuu hanya sekadar memandang lecturer ku kosong menembusi dinding...jeng jeng jeng....tak sabo dah nihh...prepare dari segi mental fizikal utk class dan assignment, dannnn ucapan selamat datang pada diriku utk course MATH cum ADD MATHS dua minggu lagi.....aku harap macam mana aku cinta kan accounts, sebegitu jugalah aku harap hatiku akan jatuh cinta pada satu lagi angka dalam diriku.....hidup aku mmg ditakdirkan untuk bersama angka, digit, nombor jer kot..hahha hopefully Allah mudah kan perjalanan aku dalam menuntut ilmuNya yang tidak berkesudahan ini....

Okai la...kejap lagi ada yang membebel di dapur sana....maka sila lah bergerak ke sana memotong bawang ke menyiang daging ke apa yang patut ye faridahanim....sebelum kena berleter panjanggggg...ok, adiosssssss...tak mauuuu bau daginggggg satu badannnnnnn...tak syukerrrr...




No comments: