Monday, November 15, 2010

ntah apa apa ntahh

Hurmm..salam buat semua…lamanya jemariku tak menari di ruang merah kesayangan aku nihh…bz mungkin…ermm apa lak yang mungkin, mmg pun sebuk bangat akhir2 nihh…..lgpun mood nk berpuitis xde lagi…hope semua sihat…
Skang aku masih di negeri 9, siapkan sisa2 kerja yg tertinggal b4 cuti sekolah nihh….aku nk tinggalkan negeri ni buat seketika, entah kenapa setiap kali melalui jalan ke sini, hati aku sayu jer…ada sesuatu yg susah utk aku suarakan, cuma mungkin hatiku yg berbicara ttg semua cerita disitu…keluar pagar sekolah melintas kedai makan tu pun boley buat aku termenung panjang….sengal betul rasa tu ek…sejak bila lahh ko jadik lemah nihh….haiyooo please la… jadik faridahanim yg dulu……..buang semua dlm sungai muar tu…hanyutkan aje….
Okehh buang sumer citer sedey sepanjang disini, coz lagi banyak perkara gembira dalam perjuangan di sini….seorang teman berpesan “Raihlah segala yang bermanfaat bagimu, mohonlah pertolongan dengan Allah dan janganlah bersikap lemah” dan seorang lagi berkata “Allah tidak memberi apa yang kita minta, tapi memberi apa yang kite perlukan”……so sebagai orang yg ada ilmu..cewahh byk la sgt ilmunya kan….kite cuba berubah menjadi yang lebih baik……walaupun tak mampu menjadi yang terbaik…..thanks to Anida, walaupun ko nakal ngan aku, tp kadang2 bila tengok muka ko dan bercakap ngan ko, hati aku jadikk tenang, toche2 utk sebulan yang sukar bagi aku nihhh….heheh aku sayang ko la gigi besar…haha jangan marahh ekk…..yang lain2 yang memeriahkan hidup aku disini..thank to u all, cuti skolah baek2 ekk…..next year wat propa baru lakk…buang sume cerita x best taon nihh dan kembali sbg cikgu yg cun taon depan ekk…..
Ok selamat bercuti utk sume cikgu2 termasuk lahh percutian aku as a teacher for the first time….betapa nikmatnya menjadi guru rupanya….baru aku tau bila aku sendiri yang merasai pengalaman nihhh…..Alhamdulillah, tak salah pilihan aku walaupun agak berat masa nak hantar resignation letter pada en azuddin dulu….dan selepas 8 bulan dlm dunia pendidikan, apa yg aku boleh kata AKU SAYANG ANAK – ANAK NAKAL AKU DISINI…..aku belajar mengenal manusia disini dan disini juga la, aku menjadi faridahanim yg tiada rasa syak wasangka dihati dan percaya kepada orang lain tanpa sebarang kompromi….ulpss tu bukan sifat asal aku, coz aku susah percaya orang lain, kecuali aku dh kenal lama ngan dia….dan rupanya hidup without suspicious memakan diri aku sendirikkk…soo, lps nihh mungkin aku beware ngan banyak perkara disekeliling aku….aku cuba dengar cakap anida, “TRY TO PREVENT, BUKAN AVOID”……..tengkiu gigi besarrr….muahhhhh nnt lps cuti insyaAllah jumpe lagi….aku doa kowang berdua masih ada disini…..aminn..hehe

No comments: