Monday, June 18, 2012

kisah hari cuti....ermm tara papa pung

Assalamualaikum..camat petang..ermm cuti tiga hariiii, tak terasa apa pun...heheh amboi3 nk cuti lagi ke cik ida....ulpsss manyak kije mau buat maaaa, cukup2 la rehat tu..still not felin well coz KL teruk dgn jerebu tiz week dan antibodi bdn aku mmg sgt2 lemah skrg dan dengan riang rianya virus dtg kenduri kendara dlm badan aku...demammm..hukhukhuk

Tiz week ke Key El dgn satu harapan...cuba pandang2 calender tu ida..alamakkkk dh nk masuk 30 Juneeee la sayangg...apa masudnya.....ermmm account client haku tak siap lagiiiii, ujung bulan nk submit LHDN...dan ada harapan la aku bersengkang mata siapkn 3 akaun ni dgn jayanya....gila duit lagi?? owhhh tidakkkk..juz setelkn account loyal customer aku jek, yg len dh pass kt member, ehhe bkn mcm dulu, client call jek say YES manjang...hehe sekarang bersyukur dgn apa yg ada jek...cukup mamam, pakai,saving dan apa yg aku aku teringin nk beli, dh syukur....

hehe...nk cite ape ek..owh ok..mood tgh swing so idea pun tak byk..juz bercerita ttg mereka disekeliling yg aku jumpe jek la tiz week....last saturday aku ke Hospital Selayang, bersama seorg teman....dia tgh tak sihat, so aku temankan la jmpe dokter...last ke sana masa aku bawak adik aku tgh bleeding dulu, dan kalau blh mmg aku tanak masuk sepital lg la...manyak cerita sedey disana...huhuhu dan bila tgh sakit ni mcm2 rupanya dlm kepala dia sampaikan dia ingt dia nk mati dh...haiyaa kawan haku nihh nape la blh ke situ pulak...mati itu pasti, cuma bila, di mana tu sja yg kita tak tau...tu jer la yg mampu aku ckp....coz aku mmg dh ngaku siap2 yg aku cuma pendengar yg baek utk setiap masalah org, tapi aku bkn penasihat yg baek...sbb aku pn kalau dtg ding dong gua nangis sekuat hati jek...hahaa

opsss melalut lak..balik pd kwn aku...dlm tgh sakit2 tu blh lak search mcm2 kt tenet tu, dh baca menda2 yg ngarut....dia rasa cam nk mati lak sbb sume yg ada dlm tenet tu sume dia sakit, kt perut la, kaki la...hehehe aku senyum jek la pastu aku cite la, cite syiok2 sket bagi dia dgr kan...berguna gak kawan ang ni kan...hehehe blh jadi pengliprlara saat kamu sakit..kuang3...tapi sori la beb, masa ang merengek nk g sepital mlm tu aku terpaksa marah..hikhikhik, bkn apa jgn manjakan diri bile tgh sakit, kalau tak lagi la sakit tu bertambah2...heheh see pagi ahad kan dh elok, kalau tak, tak pasai2 kna baring dlm wad jek kan...nyesal dpt kwn garang kan...heheh nway aku syg ang laaa....




dan utk org yg aku berjanji utk jumpe kamu, nanti laaa belum sempat ke sana...terpaksa selesaikan byk kerja ...owhh kije sampai bila2 pun takkan habis kan...its ok cuba carik ruang walaupun masa rehat amat terhad sekarang...dan untuk mereka2 yang sedang berjuang dgn kehidupan, aku selalu ada dgn kamu semua walaupun jauhh....terima kasih untuk sebuah kepercayaan dan selagi bergelar manusia kita semua tak pernah bebas dari ujianNya....mungkin aku tak mampu membantu dari sudut lain, tapi InsyaAllah aku sentiasa berada bersama kamu saat kamu ketawa mahupun saat kamu menangis...luahkan lah apa yg ada dijiwa kalian agar ia tidak terpendam dan menjadi dendam yang membuahkan kebencian sehingga ke akhir hayat kita....sama seperti kalian, aku pun marah pada manusia, aku pun sakit kerana manusia, tapi kita perlu belajar menjadi orang yang kuat untuk diri sendiri sbb org lain hanya mampu memberi nasihat tapi diri sendiri yang membuat keputusan....sampai hari ini aku masih tak mampu melihat wajah org yg membuat aku sakit, berselisih bahu pun aku taknak, lalu depan rumah dia pun aku tak sudi, berbual dgn teman2 sekerjanya juga aku pesimis dan sejujurnya aku jadi seorang faridahanim yg baru, aku tak percayakan sesiapa sekarang....hanya kerana satu peristiwa ttg kehidupan yg aku tak akan lupakan sampai2 bila2....di situ aku mengenal penipuan dunia, bagaimana kehidupan ini mampu dibeli dgn wang ringgit, dan bagaimana kuasa yg di sandang mampu menukar segalanya dlm sekelip mata....dan akhirnya aku berbalik pada takdir, mencari2 hikmah tersembunyi utk diri sendiri...apa yg mereka buat pada aku, itu urusan mereka dgn Allah..eh2, tadik cite ttg mereka, kenapa kamu cerita ttg diri sendiri nih..hahhahah..opss sowii...

Ok, utk mereka yg sangat aku sayang, yang setiap kali aku jumpe dlm keadaan tersenyum dan ketawa, bergembira...teruskan lahh begitu walaupun aku tahu dalam hati masing2 ada anai2 yg sedang bersarang....bersabarlah, selagi mampu bersabar, bertahanlah selahi mampu bertahan, jika tidak mampu begitu lagi, berdoalah agar diberi petunjuk olehNya jalan mana yang harus kalian pilih, kerana kalian sendiri lebih memahami apa yg kalian lalui.......

ok nak mandi, dh busyukkkk bangat balik dr latih budak kawad tadi dok mandi2 lagiiii.....nak makan puding comel yg baru dibuat ini.....ehhe selamat malammmmmm

No comments: